22:35

Har precis kommit hem från mamma och pappa. Mamma är så stolt för att hon har fått hem sin nya bil idag :) Hon har nog åkt förbi storgatan 150 gånger idag tror jag, och varit lite här och där! Är så glad för henne skull, som hon har längtat, haha! Simon och jag åkte till ica en snabbis också och handlade lite ost och bröd, vårat kylskåp är så tomt nu, bara en vecka kvar sen kommer löningen, wääj vad den är efterlängtad :D

När jag loggade in på msn förut så såg jag att Aleksejs var inne, det är en av killarna från barnhemmet i Lettland! Det var första gången på väldigt länge som vi pratade och det är så skönt och roligt att få reda på att det går bra för alla.. Han berättade att han fått jobb i Riga och har varit där hela sommaren hos en familj, alla andra barnen har varit i Frankrike hos sina familjer hela sommaren.
Han berättade även att vi nog inte skulle kunna gå till "the scary house" mer, det var en lada där vi tillbringade våra kvällar med killarna, och det var så mörkt och läskigt så därför fick det de namnet. Vi kunde inte gå dit bara för att han hade fått flytta till Cesvaine (en stad som ligger utanför barnhemmet) där han nu bodde ensam. Åhh man blir så glad över att höra att det går så bra för dom :) De hade också börjat renovera hela barnhemmet nu, och han berättade att allt skulle bli så fint och bra! Och det behövdes verkligen, eftersom taket var borta lite här och där, och golvet hade de fått pussla ihop.

Nu vill jag bara dit ännu mer och hälsa på alla, han tjatade hela tiden och frågade när vi skulle komma! Eftersom vi lovat att komma tillbaka så längtar nog dom lika mkt som oss! Han frågade tom om vi inte kunde komma redan denna månaden, men eftersom det bara är ca två veckor kvar blir det nog lite svårt :) men till hösten ska vi försöka att komma.

Jag måste betala våran kryssning nu som vi ska åka på i september,
det skulle vara betalt tills imorgon så ska göra det på en gång!
Hoppas bara man får ledigt från jobbet nu, annars blir det lite jobbigt :)

PUSS&KRAM SKUMBANAN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0