En del människor är roliga..

Jag hade en kunde på jobbet idag, som jag skrattade åt länge sen :) Hon blev inkopplad till mig och ringde åt sin son som va 25 år, han hade nämligen beställt en resa med oss på söndag mellan Stockholm-Göteborg för han skulle hämta upp lite saker i Gbg. När han väl hade kommit dit så såg han att det var mycket mer saker än vad han trodde och som kvinnan så fint beskrev det "det är helt omöjligt att ta med allt på tåget, isf får ni sätta in en till vagn". Hon berättade att hon hade bestämmt att skjussa sin son istället, men då kommer vi till problemet.. Han hade bokat in sig på en ej ombokiningsbar biljett och då går det inte att avboka den, det går verkligen inte göra något åt den, tyvärr i vissa fall.
Hon tjatade om att vi skulle göra ett undantag för hennes son, eftersom det var så synd om en student att få betala så mkt.. och han hade varit så duktig och bokat så långt i förväg för att få ett bra pris och allt vad hon försökte med.

Tyvärr inte, det går helt enkelt inte, köpt är köpt!

Det tog två timmar ungefär sen får jag in ett liknande samtal, hörde på rösten att jag kände igen tanten men kunde inte placera det ända tills hon drog upp allt om hennes son som skulle hämta grejer i Gbg.. Haha! Hon var envis för hon försökte ännu en gång och det är så roligt att när vi sitter hur många som helst och tar in samtal, så får jag henne två ggr :) Kan iaf säga att samtalet slutade på samma sätt som innan.. Självklart är det synd om killen, när han är fattig student och allt, men det står klart och tydligt när man bokar att juste den biljetten inte går att avboka och det måste ju gälla alla, även fattiga studenter.

Kommentarer
Postat av: Ida

Haha! Typiskt telefonkunder, så jävla envisa

2008-08-22 @ 09:24:08
URL: http://idajanson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0