En lägenhetsdag

Hela dagen har spenderats i lägenheten med mamma, sen kom även pappa när han slutade jobbet. Ibland längtar jag hem lite, till mitt hus som jag levt hela mitt liv i, till mamma och pappa! Till mitt tonårsrum, som det numera står några kartonger i. Men det är även så otroligt skönt att bo med min sambo, att allt här är vårat och att varje dag vet jag att jag får gå och lägga mig tillsammans med min älskling!! Tror det är en vanesak, man vänjer sig att leva utan mamma och pappa, och varför ska det bli så stor grej av det? jag kan ju träffa dom när jag vill, tar 5 minuter med bilen och ca 20 om man cyklar.
Lägenheten är perfekt, det är ett stort plus! men det är fortfarande mycket kvar att göra, och mycket som ska köpas innan allt är färdigt.. men när allt är klart tror jag verkligen det blir kanon :)

Idag har har vi hunnit med mkt, tvättat alla fönster inför hösten, satt upp gardiner i köket, någrar draperi och 4 ljuslyktor. vi har även fixat klart gardinerna i vardagsrummet.. nu ska bara sovrumsgardinerna upp och jag måste köpa lite krukor och växter, sen är nästan allt klart :) men självklart finns det alltid nått man måste köpa!

Imorgon börjar jag vid sju, och slutar två. Sen ska jag på stan och fika med sandra och stina! Hann inte träffa henne idag som planerat eftersom allt i lägenheten tog längre tid än vad vi trodde, så det får bli imorgon istället ;*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0