Hej Hej / stackars liten

nyss kommit ut ur duschen, är lite stressad så får uppdatera lite fort innan jag måste ge mig av igen. ska ju som jag skrev igår ut till torpön idag, mysa med min + simons familj.
Tiden på jobbet gick jättefort idag, kändes som jag knappt hade kommit in i det förens det var dags och sluta, det var nog för linda placerade sig brevid mig, är mkt roligare att skratta bort dagen med henne :)

över till något tråkigare, stackars lilla ebba (simons hund)
har fått en jättestor infektion och fäller massa hår på halsen. igår låg hon och sov hela dagen och då märkte vi att något var fel, och imorse när jag skulle åka till jobbet så låg hon bara där på golvet och huden på halsen blödde. jag började plocka fram lite frukost, och så fort man öppnar kylskåpsdörren så brukar hon komma direkt, men denna gången gjorde hon inte det! jag började bre mina mackor men hon brydde sig inte alls, utan låg där på golvet helt stilla. jag gav henne lite ost innan jag skulle gå, och alla som känner ebba, vet att hon aldrig skulle tacka nej till mat! men hon åt knappt upp det, slickade lite sen la hon huvudet till rätta igen ;/
simon ringde sen på jobbet och sa att de hade varit tvugna att åka med henne till linköping. hon hade bara legat och skakat när de hade kommit ner senare.
men nu har hon fått ett x antal sprutor, och massa medecin så hoppas hon blir lite piggare snart!




(bild från när jag & simon var på sjön)

Kommentarer
Postat av: sofia

lilla ostälskandeebbaplutten

2008-07-13 @ 18:58:41
URL: http://sofiachristinaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0