090113

Shit, ska tröttheten efter helgen aldrig försvinna?
tycker jag borde ha sovit igen allt nu, men icke. Är lika trött för det :)

Kryssningen var sååå rolig, det bästa på länge faktiskt!
Vi tog vårat chartertåg upp till Sthlm tidigt på lördag morgon.. När vi kom upp åkte vi direkt till SJ Service academy för att ha våran konferans. De berättade lite om året som varit och hur det kommer bli, och den sista timmen var det en man som föreläste om typ vilja eller nått? Hur som helst, bussen kom och hämtade oss runt halv fyra och körde oss till båten. Innan vi fick våra hytter så blev vi bjudna på räksmörgåsar som ett litet mellanmål. Direkt när vi fått hytterna hade vi en timme på oss att göra iordning oss för kvällen. Helle hade lite problem med vad hon skulle ha på sig, hon hade tagit med sig lite olika plagg som hon kunde välja på. Och det önskar jag också att jag hade gjort.. för jag var helt säker på att jag skulle ha en svart tub-kläning med strumpbyxor under. Det ända jag inte hade bestämmt var om jag skulle ha svarta ellelr hudfärgade strumpbyxor, så jag hade slängt ner båda två i min bag. När jag efter lite om och men bestämmt mig för att ta de svarta så märkte jag att jag hade fått världens längsta maska i dom, jaja inget mer med det så fick det bli dom hudfärgade.. drar på mig dom och märker att det är en maska i dom också :) wihoo lyckan var på våran sida. Men det fick bli dom hudfärgade tillslut, hade ju inte så mkt val.
När vi tillsist var färdiga så gick vi ner till funclub där alla som jobbar på SJ contact center skulle samlas, vi var inte bara folk från Tranås utan Ånge och Krylbo också! Där var det två tjejer som underhöll oss i en timme med sång, och allsång medan SJ bjöd alla på två drinkar var :) Efter det var det dags för buffen, hur mycket mat som helst och även drika, vin och öl. Satt där i någon timme tills det var dags att gå upp i hytterna och förfesta lite.. Sen forsatte kvällen ända in på tidig morgon. Jag, Helle, Veronica, Claes och moster Eva satt och åt nattmat vid halv fem efter att ha dansat loss i ett x antal timmar :) Vid fem tiden gick jag och Helle till hytten, pratade lite innan vi båda slocknade!

På Söndag morgonen vaknar vi av att Nina bankar på våran dörr, klockan var halv elva och jag och Helle hade precis missat frukosten. Men det gjorde inte så mycket eftersom vi skulle äta middags buffe vid 13.00. Vi drog oss upp i sängen och tog varsin dusch. Sen gick vi ner och kollade på Kareoke tävlingen som hölls. Ensam mamma söker, Nina var där och sjöng. Hon hade visst festat till åtta på morgonen, haha äre fest så äre :)
Vi sjutiden på kvällen rullade vårat tåg in till Tranås, och där stod min plutt och väntade på mig! Skönt att se honom igen, även att jag haft så kul!



Nina i ensam mamma söker.

Snart ska jag på möte på västra vux, jag har bestämmt mig för att läsa upp naturkunskap B nu. Börjar tveka lite, men det är bara en termin och jag ska läsa det mesta hemma så jag tror inte det ska bli några problem. Sen börjar jag jobba vid fem, och innan dess ska jag då på möte, ut och gå med mamma och laga mat? hur ska jag hinna?
Det är nog bäst jag sätter igång på en gång. Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0