Då var det måndag igen!

Och inte vilken måndag som helst, utan min lediga måndag :)
Det behövs verkligen när man jobbat helg.. en dag att vila upp sig på! Och vilar upp mig, det gör jag verkligen. Jag njuter till max. Låg länge kvar i sängen och kollade på webbtv, bland annat kalla fakta som jag missade igår. Det handlade om Saga & Max som för typ ett år sen blev mördade av den där tyska kvinnan. Så hemskt, men även spännande att se va den där jävlen fick för straff sen.
Efter det pratade jag lite med Lisa som också är ledig, så vi bestämmde oss för att vi ska ut och gå en sväng snart och efter det lägga oss i solariet. Måste ju bättre på brännan lite nu! Speciellt Lisa som ska gå balen iår :) Min kväll ska tillbringas med Simon, Jocke och tvättstugan. Att man alltid ska dra på sig så mkt tvätt! Men nu behövs det verkligen för jag behöver ha rena kläder till helgen. Det vankas fest!

Helgen som varit blev väldigt lugn. Fredagen spenderades först på Babar med Sandra och Nina, men vi var tvugna att åka därifrån rätt snabbt eftersom Sandras bror m. familj från Filipstad hade kommit hit. Vi spenderade några timmar med Sandras familj framför lets dance, vilket var lite mysigt haha! Efter det åkte vi och kollade på innebandyn en sväng innan jag åkte hem och sov.

Lördagen började med jobb, gick faktiskt väldigt bra. Sen hade jag lovat att hänga med min kusin till stallet och ta lite kort på hennes häst. Gud vad jag ångrar att jag inte blev ngn hästtjej! Det är verkligen så mysigt att vara ute i stallet, ta hand om hästarna, rida lite och mocka. Fast det är ju bara det under våren och sommaren, sen slipper jag gärna.
På kvällen hade jag lovat att sova hos henne eftersom hon va ensam hemma. Så vi åkte och köpte lite mat och även godis i mängder, det blev en riktig myslördag. Lisa kom även ner en sväng när hon kom hem från sälen. Så sköönt att ha henne hemma igen, vet inte riktigt hur jag ska klara mig när hon drar till australien i sommaren. Men jag får la klara mig så gott jag kan, håller ju tummarna för att hon ångrar sig och skjuter upp resan ett halvår, man kan ju alltid hoppas ;)





Söndagen blev lite värre att jobba, var så grymt trött och ville bara hem och sova! När jag äntligen slutade så kom Fia förbi här en sväng, vi åkte ut och hämtade Julia i stallet och sen till mistat för att träffa Linns hund.
Sen träffade jag Lisa för en power walk. Vi har ju en del att ta igen efter tre veckor.. kom hem och mös framför beck med min underbara pojkvän som äntligen kommit hem från Sthlm!

Lite snabbt skrivet om helgen!
Nu måste jag fixa mat till Simon kommer hem på lunch, sen kommer Lisa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0