Stockholm del 1

Stockholmsresan blev mer än lyckad!
så skönt att komma iväg från Tranås lite, bara jag och Simon.
<3

Jag tänkte berätta lite om hur helgen har varit, för er som är intresserade.
(var beredd på rätt mkt bilder)

Det började med att tåget tog oss härifrån vid 09:47 till Linköping, och som den nervösa person jag är så kunde jag inte riktigt slappna av förens vi satt på x2000 tåget. Men efter en god frukost på tåget var jag och Simon redo för storstan när vi rullade in på Stockholmsstation en halvtimme senare än beräknat. Vi gick en sväng på stan och småshoppade lite innan vi bestämmde oss för att ta tunnelbanan till globen. Vi checkade in på hotellet och besökte sedan mc donalds! wohoou. Väl inne på mc donalds så kommer helt plötsligt "snyggerik" in och ställer sig bakom mig. Jag lovar, han lever verkligen upp till sitt namn ;) haha. Efter att ha tryckt i oss lite hamburgare gick vi tillbaka till hotellet där vi taggade ner lite innan det var dags att göra iordning sig för kvällen.
Gud vad folk det var, globen var fullsatt och alla satt där med sina blinkande stavar och ballonger. Härlig stämning :) melodifestivalen startade med lite "förband" eller vad man kallar det. Några tjejer sjöng, de berättade lite hur det skulle gå till och visade hur kamerorna skulle röra sig så ingen fick dom i huvudet när de snabbt åkte förbi. Sen drog det igång på riktigt, petra drog igång publiken med sina skämt och först ut på scen var då Måns. Sen forsatte den med Caroline  m.m. Det blev verkligen en kanon kväll och det var verkligen intressant att se hur allt gick till.

Vid tio tiden var det över och jag och Simon gick en sväng vid globen området, sen gick vi upp till rummet. Efter en hel dag mer nervositet, resande, shoppande och melodifestivalen som var man riktigt trött :) Vi somnade rätt snabbt i en skööön hotellsäng!





frukosten på tåget!



Hotellet



Först ut på scen - MÅNS ZELMERLÖW



nr 2 - CAROLINE AF UGGLAS



nr 3 - AGNES



nr 4 - HEAT



nr 5 - EMILIA



nr 6 - ALCAZAR

 

nr 7 - SARAH DAWN FINER 



MELLANPRAT



vidare sen med nr 8 - E.M.D



nr 9 - SOFIA



nr 10 - MOLLY SANDEN



sist men inte minst - MALENA!
Och det känns så bra att svenska folket tycker precis som jag :)
Nu får hon åka till moskva och visa att vi Svenska är inte så dåliga ändå..



Tillbaka till rummet



Utsikten från vårat rum.

Del 2 kommer imorgon, nu ska jag kolla klart på familjen annorlunda och sen är det dags att lägga sig och sova. Börjar vid sex imorgon, så uppdaterar när jag kommer hem. puss och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0