Ledig idag

Godmorgon!

Idag har jag min lediga dag, och ni kan inte ana hur skönt det är. Fasar verkligen för helgen, är inte alls sugen på att sitta på SJ då. Men vad gör man inte..
Har suttit nu på morgonen och kollat lite olika utbildningar/jobb.. mitt problem är att jag inte har någon aning om vad jag vill bli. Just nu är jag inne på lärare/förskolelärare igen som jag var för ca 5 år sen. Om jag ska plugga till det måste jag läsa upp min engelska B, och det känns inte alls för lockande. Min engelska är lika dålig som en 13 årings :)
Men helst av allt skulle jag vilja ha ett nytt jobb. Är inte riktigt redo för att sätta mig i skolbänken igen. Men får se hur det går, får jag inget nytt jobb så blir det nog plugg till hösten iaf. Klarar inte av mitt jobb längre, jag kan inte sitta på en stol och svara i telefon hela dagarna. Det passar inte mig alls. Jag vill röra på mig, jobba med människor som jag träffar och inte bara ha dom i telefon.

Det har kommit ut ett hus på blocket som jag och Simon har pratat länge om att kolla på. Det är fem rum, ett utehus + två garage. nyrenoverat 2006 och man får hyra det för 4500kr. Det är 200 kr MINDRE än våran lägenhet, och då får man ett helt hus. Nu är bara problemet som jag skrev igår, att huset ligger ute i rydsnäs. Men både jag och Simon vill över allt annat bo där, så varför inte? Det tar 20 minuter med bil, om man inte åker för sakta, haha! Jag känner att det inte är hela världen. Sen jobbar jag även kvar i Tranås ett tag till så jag kommer vara här rätt mycket ändå.
Det bästa av allt tycker jag är att det är ett hyreshus, så man inte behöver köpa det. För köpa hus tycker jag vi är lite för unga för, speciellt i Rydsnäs. Det är inte så lätt att sälja ett hus där och vem vet hur våra liv ser ut om några år? Simons dröm är att spela bandy i hammarby eller vad det nu var, och om han skulle få kontrakt med någon annan klubb så flyttar självklart jag och Ella med honom, utan tvekan. Då är det lite jobbigt om vi står med ett hus som vi måste bli av med :)

Vi funderar på att ringa ikväll och se när man kan komma och kolla på det.
För kolla kan man ju alltid göra, sen får vi se vart det leder.
Vi kanske känner att det inte alls passar oss, vem vet :)
Det löser sig alltid. just nu är jag bara såå glad och vi ska inte snacka om Simon. Han är verkligen ingen Tranås människa, och jag förstår honom. Han har knappt en ända kompis här, det ända som håller honom kvar är jag och Ella.

Nu ska jag gå en sväng med Ella, sen bort till sandra vid 2 på lunch.
Sen hela eftermiddan ska jag städa och pyssla i lägenheten.
juuuul pyssla :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0